Saturday, 30 June 2012

Cinta Tak Mengenal Siapa





Kau siapa ? Langsung aku tak kenal.
Aku langsung tak pernah kenal kau .
Perkenalan kita langsung tak di duga .
Perkenalan kita mebawa kebahagiaan hingga ke hari ini .

Aku marah . Kau pujuk . Terok mana pun makian aku .
Kau diam . Langsung tidak membalas .
Mungkin kau faham perasaan aku sayang .
Mungkin sampai satu tahap nanti .
Kau sendiri yg akan undur diri .

Mungkin lambat , mungkin cepat . Mungkin tak langsung .
Perhubungan kita di restui .
Oleh ibu bapa .

Di saat aku nak lelapkan mata .
Kau yg nyanyi kan untuk aku .
Itu yg paling manis bg aku .
Walau bg yg lain , ianya jelik .



Aku marah kau pandang perempuan lain . Apatah lagi main mata .
Walaupun kau kata perempuan tuh tak setanding aku .
Walaupun kau kata saja" .
Aku tetap marah .
Kau nak tau ? Sepanjang dalam kereta tadi .
Aku tahan gelak cara kau pujuk aku .
Tapi . Aku ego . Ego dengan diri sendiri .
Ego dengan kau .
Kalau lah dapat aku ulang balik saat tadi .
Nak aku cubit" pipi kau sayang .

Sayangg , kau bosan dengan aku tak ?
Soalan yg sama aku tanya hampir setiap hari .
Dan dengan jawapan yg sama .
Kau kata , taklah . Eby tak pernah bosan dengan anje .

Sayangg , andai kita ada jodoh .
Aku bersyukur kerana boleh menghebuskan nafas terakhir aku bersama kau .
Andai kita tiada jodoh .
Anggap la aku tak pernah wujud dalam hidup kau .
Janji aku , aku takkan pernah muncul dalam hidup kau lagii .