Friday, 9 March 2012

Aku sabar kerana sayang :')



Kau gembira hingga mengalir-kan air mata .
Aku turut kongsi kebahagiaan itu . Moga impian kau semua-nya tercapai . Amin.
Aku duduk terdiam . Aku turut idamkan sesuatu sejak lama .
Aku cuma mendengar . Melihat . Apa yg lain pinta . Semua di turut .
Aku terus sabar menelan angan angan .

Setelah permintaan semua di turut . Aku mencuba nasib .
Namun semua nya hampa . SUMPAH ! Aku terkilan .
Aku lihat semua nya dengan barang baru .
Angan , impian aku musnah bagai di lastik batu yg besar .

Di rumah si kembar . Aku menahan sebak .
Tergelak , tersenyum . Cuba kuat .
Namun aku tak sekuat mana . Aku ambil kunci motor .
Terus balik . 

Aku tunduk . Menahan cemburu . Daun pntu bilik ku tolak perlahan .
Bantal ku sorong perlahan . Antara sedar atau tidak .
Bantal itu basah dek air mata yg turun tak henti .


Takpe .Kata twins , aku dah besar kan .
Aku cuba dapat-kan apa yg aku angan kan gunakan titik peluh aku sendiri .
Aku keluar carik kerja entah kali ke berapa .
Saat aku salam si dia . Mata kami bertentang , Dia minta maaf kerna tak apat tunaikan permintaan aku .
Aku tertunduk lagi sekali . Air mata aku turun .

Lalu si dia terus pelok aku , aku teros menangis .
Cepat-II aku capai helmet . Keluar . Atas motor aku tak henti menangis .
Sampai rumah twins . Aku teros kesat air mata aku .
Terus tersenyum dalam duka :')

Sampai saat nie , aku masih terluka .
Kalau lah kau tahu wahai penyinar hidup :')