Friday, 11 November 2011

Adat ? Maaf , aku tak boleh terima .



Assalamualaikum :)

Orang kata , biar mati anak . Jangan mati adat .
Kalau macam toh , aku rela adat yg mati .    
Fuhh . Adat , kalau game . Ade menang ada kalah .
Ada mati , ada hidup . 
Tapi , aku tak sanggup nak tempuh : ada pertemuan , ada lah perpisahan .
Aku tak sanggup . Tolong . Tadi aku menangis , sampai hingus penoh dalam hidong .
Nak bernafas pon susah . Menanges sebab break dengan BF ?

Takk , bukan sebab itu . Yg ini , lagi dasyat . Lagi bawa ke dalam jiwa raga doe .
Hm , pagi tadi . Pagi-2 lagi dah kena masok disiplin .
Nasib baik cikgu toh tak perasan aku pakai tudung lama yg pendek tohh ,
Kalau takk , aiskrim aku . Kena rotan , masok rekod .
Haha , rekod ? Aku dah nak habis sekolah .
9 hari jea lagi kaki aku yg comel nh nak jejak kat situ .

Hmm , suka ? Seronok ? Nak habis sekolah ?
Aku akui , perkara toh yg paling aku nanti-kan .
Tapi aku ..
Tak sanggup nak pisah dengan ilham akuu . 5 Tanjung :'(

Suka duka kita sepanjang 2 tahun bersama nie .
Aku hargai nya sayangg . Hargai sangat-2 . 
Aku tak pernah faham apa erti persahabatan sampai lah aku kenal kau-orang .
Aku tak pernah kenal apa erti kasih sayang seorang kawan sampai aku hidop dengan kau-orang .
Aku belajar banyak benda dengan kau-orang semuaa .

Tadi , kita ada-lah calon SPM tak sedar diri 
SPM minggu depan kita abai-kan .
Demi mengukir cantik satu lagi kenangan bersama .
Kita buat jamuann . Tak besar , tak mewah .
Tapi cukup bermakna && berharga buat aku .

Cukup lah sekadar , makan bersama .
Makanan yg separuh-nya air tangan kawan-2 aku .
Sedap wei ,terima kasih . Husaini , even kau tak dapat join .
Tp kau tetap hantar kek kan ? SR , sedap . Thanks :)

Masa makan , aku cuba nak rakam sebanyak memori yg boleh aku rakam .
Tak pakai videocam , tapi pakai mata aku .
Dari mata , turun ke hati .Biar-lah memori toh ada dekat haty aku samppai aku mati nanti .

Pukol 12 , yes . Masa yang kita nanti-kan . Sesi maafkan dan memaafi .
Aku dengar jea Kyra dengan Tyna mintak maaf .
Sambil meraung . Aku dah down .
Aku teros tewas dengan air mata aku sendiri .
Yan yg ada dekat sebelah aku , Teros aku pelok erat .
Ucapan maaf , teros jadi ayat . 

Seteros-nyaa . Aku tak ingat siapa . Aku teros pelok semua kawan-2 aku .
Ucapan maaf teros di minta , jangan lupa-kan aku jadi ayat biasa .
Yea , aku pelok semua kawan aku . Termasok yg lelaki .
Aku tak dapat tahan air mata aku . Mengalir macam air terjun .

Kita semua bagai-kan adik beradik kan weiii ?
Yg membeza-kan kami cuma-lah mak dan ayah .
Di sekolah , rehat bersama . Meja toh kami booking .
Sepanjang-2 nyaa . Pergy toilet pon sama-2 .
Pergi gaduh pon sama-2 . Segala-nya sama-2 .

Pelokan dari kau-orang teros aku engat .
Kucupan dari kau-orang teros aku simpan .
Takkan ada yg mampu ganti-kan kau-orang dalam hati aku .
Itu janji , pegang janji aku .

Andai-kata aku lupa-kan kau-orang .
Datang jumpa aku , sedar-kan aku . 
Lempang aku , sebab aku lupa-kan adik beradik aku sendiri .

Lagi sekali aku mohon , maaf-kan aku . Doa-kan akuu berjaya . 
Andai ada mesin undur masa . Aku undur masa ke masa kite bersama .
Semua itu , tak dapat di ganti dengan wang rinngit .
Terlalu berharga . 

Ini janji aku , takkan ada yg lain mampu mengganti-kan kau-orang dalam hati aku . Kau-orang adikberadik aku . Aku sayang kau-orang 


Jangan lupa aku , aku mohon .